wtorek, 19 czerwca 2012

Kolejny tutorial i kilka moich porad dla początkujących ;-)

Znalazłam jeszcze jeden tutorial. Bransoletka z sutaszu.
I postanowiłam się podzielić kilkoma moimi spostrzeżeniami.
Najlepsze jakościowo są sznurki firmy pega. Dosyć ciasne i raczej tej samej szerokości.
Na pewno można je kupić w sklepie: http://www.marmon.com.pl i http://www.kadoro.pl
Bardzo dobre jakościowo sznurki są też w sklepie: http://www.sklepbukowiec.pl - ale nie wiem, czy to pega nie znalazłam informacji na ten temat.
Ja ucięte sznurki, zanim zabiorę się do szycia zawsze prasuję. Druga moja wskazówka jest taka, że sznurki trzeba układać zawsze ściegiem w tym samym kierunku, łatwiej się wtedy układają w palcach i wychodzą równiejsze. I jeszcze jedna wskazówka. Na zewnętrznej stronie sutaszu, tam gdzie będzie widać wszystko jak na 'patelni' staram się wbijać igłę jak najciaśniej, wtedy żyłka/nitka chowają się i będą niewidoczne.
Chętnie wybrałabym się na jakieś szkolenie, żeby warsztat dopracować i podpatrzyć inne sposoby.
A tu tutorial do haftu koralikowego, ale bardzo przydatny do sutaszu bo ściegu wstecznego używam przy obszywaniu sutaszu koralikami. Wyglądają wtedy estetycznie i równo.

No to teraz nie pozostaje mi nic innego tylko zabrać się do szycia i wykorzystać wszystkie wskazówki ;-)
Ale pogoda taka ładna, do oporu korzystamy ze słońca i sznurki leżą :(
A obiecałam koleżance kolczyki i czas najwyższy spełnić obietnicę. Podoba jej się taki wzór tylko w innej kolorystyce. Zapytałam autorki wzoru, czy mogę go trochę odgapić, mam nadzieję, że się kategorycznie nie sprzeciwi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)